Kronika Polskiej PokeSceny 2011-2018 - pierwsze ustalenia

Witajcie, Kochani!
Od razu zaproszę do poprzedniego wpisu1, tych, którzy go nie czytali.
Rozpocząłem prace nad Kroniką Polskiej PokeSceny 2011-2018. Jeszcze niczego nie napisałem, ale usystematyzowałem bardzo dużo źródeł i położyłem podwaliny metodologii. Do tego zwróciłem się do kilku osób po pomoc, zewsząd spotykając się z życzliwą odpowiedzią. Dziękuję!

Co zatem już ustaliłem? Otóż po wstępnym przybliżeniu źródeł mam właściwie 3 wnioski:
1. Zacznę od rozdziału Dzień Pokemonów w Warszawie 2011, sprawa z Deadly Serious i zakaz rozmów o emulacji na Pokemon Valhalla Forum. Będzie tak dlatego, że ilość informacji poświęconych Projektowi Serebii jest znikoma, a co najgorsze, zmusza niejako do sięgnięcia roku 2010 i takich wydarzeń jak rozdział Pokemon Valhalli i Forum Revival, zamknięcie PokeSerwisu czy powstanie Pokemon Valhalla Forum. Wydarzenia te są bardzo ważne i powinny zostać opisane, jednak nie w ramach planowanej tu pracy.
2. Dostrzegłem, że pewne moje poglądy na PPS były dotąd niedostatecznie precyzyjne. Jak na razie myślałem na ogół, że to wydarzenia wakacji 2012 roku na PVF rzutowały na kształt PPS-u i ostateczne utworzenie valhallocentryzmu. Pogląd ten w zasadzie podziela większość osób. Okazuje się jednak, że genezy problemu należy szukać głębiej, wcześniej. Takim bardzo ważnym, choć zapomnianym wydarzeniem okazuje się właśnie Dzień Pokemonów w Warszawie z roku 2011. To on zdaje się w świetle obecnych badań być wewnętrznym czynnikiem powstania obecnego porządku na PPS-ie oraz większości frakcji znaczących dla badanego okresu 2011-2018. Szczęście, że od rozdziału o tym właśnie rozpoczynam pracę!
3. Stoi mi na przeszkodzie ogromny problem. Może nie ma on aż takiego znaczenia dla lat 2011-2012, ale dla późniejszych już tak. Nazwałbym go nędzą źródeł o PPS-ie. Otóż mało jest miejsc, gdzie w sposób skondensowany podawane są informacje. Dlatego też będzie trzeba oprzeć się na forach, niestety nie zawsze posiadamy linki do wątków na zamkniętych już forach, a WebArchive nie posiada ich zapisów. Do tego wielu autorów np. emachel usunęło swoje kolejne blogi o PPS-ie, co dodatkowo utrudnia sprawę. Oczywiście zdawałem sobie z tego sprawę od dawna, ale teraz, w świetle prac, bardziej daje się to we znaki. Z pewnością jednak tak czy inaczej sobie poradzę, chociażby przez współpracę z uczestnikami zajść. Znowu powstaje ten problem, że niekoniecznie wszystko uda się łatwo omówić, toteż być może Kronika nie będzie tak doskonała, jak byśmy chcieli, ale postaram się, aby była jak najmniej okrojona w wyniku tych braków. Po prostu chcę zaznaczyć, że praca może być niesatysfakcjonująca dla niektórych obozów. Dlatego też pierwotne teksty będą na blogu, jako jakieś pole do dyskusji, aby w wersji poprawionej i uzupełnionej w PDF-ie uzupełnić część braków. Zaznaczam też, że Kronika Polskiej PokeSceny 2011-2018 to raczej Historia PPS-u niż Sprawozdanie z PPS-owych flejmów. Znaczy to, że będę skupiał się raczej na skutkach tego, co się działo, niż na tym kto z kim się kłócił (poza wyjątkiem rozdziału Wakacje 2012 na PVF).


Wspomnę tylko, że chętni mogą się zgłaszać do pomocy. W tej chwili szukam konsultantów wszelkiej przynależności ds. lat 2011-2012.

Z Pokefańskim Pozdrowieniem,
Conquest


[1]Conquest, Kronika Polskiej PokeSceny 2011-2018 - informacja wstępna [21 VII 2019]

Komentarze