„Zauważ mnie, vulpi!”, czyli o kandydaturach w naborze moderatorskim PVF

Chwila nadeszła, ponieważ podobno każdy najbardziej lubi czytać o sobie! ;)
Zgodnie z zapowiedzią1 skomentuję tutaj zgłoszenia kandydatów na moderatorów Pokemon Valhalla Forum. Najpierw jednak jeszcze głosy dotyczące poprzedniego wpisu, ponieważ:


A wyląduje, „wszystko tajne jawnym będzie, gniewu dłoń dosięże wszędzie”!
Zacznijmy zatem przede wszystkim od głosów na temat ankiety vulpiego:


No i do takich komentarzy nawet nie trzeba uzasadnienia, bo najlepiej podsumowują sama istotę tego, co się wczoraj wydarzyło i o czym napisałem.
A dla jaśniejszego poglądu pokażmy przykładową odpowiedź:


Skoro ludzie spontanicznie odpowiadają, że trzeba zmienić administrację, tzn., że w głowach się rozjaśnia coraz bardziej. Smuci trochę, że jest częściowa akceptacja dla zamknięcia forum, choć jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę wymienione w poprzednim poście czynniki. Niemniej jednak, mało kto zdaje sobie sprawę, jaką tragedią byłoby zamknięcie PVF dla całości PV - może kiedyś poświęcę temu oddzielny wpis.


Eeee... Vap dał się ponieść euforii. Nawet pomijając boty, nawet pomijając brak głowy koguta, nawet jeśli znajdą się ludzie, najprawdopodobniej nic się nie zmieni, jeśli chodzi o ogólny krajobraz. Jednak napiszę o tym więcej, a także o tym dlaczego trzeba się zgłaszać w tym naborze!

Możemy chyba przejść do gwoździa programu, czyli do zgłoszeń2!
1. Conquest

Nie przypadkowo zgłosiłem się pierwszy. Zastanawiałem się chwilę czy zgłosić się „teraz, już”, czy zaczekać do samego końca, aby zaskoczyć. Finalnie uznałem jednak, że jako ten, który zwalcza burdel mam obowiązek to zrobić. Chciałem też tym zmotywować innych do zgłoszeń, jako osoba, która jednak jest na poważnie przeciw administracji. Obawiałem się, że mało osób się zgłosi przez ogólną sytuację i przez to jak ten nabór w ogóle wygląda. Plan odniósł ładny sukces, bo mamy całkiem sporo zgłoszeń :)

Co do mojej kandydatury, to wiadomo, że nikt nie jest dobrym sędzią we własnej sprawie. Napiszę tylko, że wierzę, iż moje zgłoszenie jest dobre, ponieważ mam duże doświadczenie (praktycznie każda funkcja na PV i PVF oraz na innych stronach na PPS-ie) i, przede wszystkim, jak pokazałem w temacie Co dalej z Pokemon Valhallą3 mam pomysł, jak ta strona powinna funkcjonować.
Bardziej obawiam się czy moje zgłoszenie będzie potraktowane poważnie. Oświadczam jednak, że jest w 100% poważne. Nie znaczy to, że wierzę w administracje - nie wierzę, ale są sposoby na zmianę, a takie działanie może uruchomić ich realizację.

2. Waren78657

Moim zdaniem kandydatura Warena jest bardzo solidna. W sumie słowo solidna wydaje mi się najidealniejsze do jej opisania. Tzn. nie spodziewam się po nim fajerwerków, ale myślę, że niczym negatywnym jako moderator by nas nie zaskoczył. Poza tym dużą jego zaletą jest to, że obecnie zalicza się do najaktywniejszych użytkowników forum - to moim zdaniem kluczowe, aby zostać moderatorem. Poza tym wydaje się spokojnym duchem.
O tej kandydaturze nawet pojawiło się kilka komentarzy (może nie tyle kandydaturze, co zgłoszeniu):

4

Faktycznie, i ja zauważyłem od razu, że zgłoszenie narusza nieco formularz. Aczkolwiek nie jesteśmy raczej fetyszystami prawniczymi, a przynajmniej nie możemy nimi być, gdy rąk do pracy mało?

3. robdy

Zgłoszenie robdy'ego z pewnością także jest mocne, choć dla mnie ma więcej mankamentów. Zacznijmy od dobrych stron: na tyle na ile znam robdy'ego jest on zdecydowanie jedną z najbardziej ogarniętych i sprawiających wrażenie zmotywowanych do działania na całej PV. Piszę „sprawiających wrażenie”, bo nikt nie daje nam obecnie możliwości się sprawdzić, nie zaś dlatego, że powątpiewam. Główną wadą kandydata jest moim zdaniem małą aktywność na forum, co słusznie zauważa Asmod (i przy okazji używa mojej argumentacji o rozbiciu społeczności PV5):

Właśnie to moim zdaniem jest największą wadą robdy'ego, choć musimy przyznać, że to raczej „wina niezawiniona”. Sam zainteresowany też to widzi, toteż większość zależy od tego, jaką politykę obierze administracja (o czym na końcu).

4. pikant0ni24

Kandydatura ciekawa, ale moim zdaniem jej przyjęcie nawet niezależnie od warunków powinno się odbyć. Myślę tak dlatego, że Antek jest pośród nas praktycznie jedyną aktywną osobą z młodszego pokolenia, która chce się zaangażować. Nie piszę, aby dawać mu od razu stanowisko globalnego moderatora, ale powinno się go wdrażać do działania, bo to on może stanowić o przyszłości PV i może być jednym z naszych legendarnych „następców”, których tak trudno nam się na PPS-ie dorobić.
Poza zaletą wieku w sumie także jest już dosyć ogarniętą osobą i choć zdarzają mu się wpadki z „ryżowymi językami”, to rokuje dobrze. Daj z siebie wszystko!

Wadą tu może być tylko, jak u robdy'ego, brak aktywności na forum, ale to inny przypadek.

5. Vapek

Mój prywatny faworyt, ale niestety zgłoszenie niezgodne z formułą, bo na za wysokie stanowisko ;) Oczywiście nikt nie potraktuje tego poważnie, a może i usuną (U MNIE ZAWSZE BĘDĄ KWITY NA WSZYSTKO I WSZYSTKICH!), to daje trochę do myślenia. Mam oczywiście nadzieję, że Vapek rozumie przez „to miejsce” nie tylko PVF, ale i całość serwisu z przyległościami - wtedy w pewnym sensie mi się podoba.

6. Twister

Ojej, ten nabór jest dziwny - kolejny bardzo dobry kandydat. Twister jako chyba jedyny moderator, który w tak naprawdę w ostatnich latach wchodził na forum powinien mieć awans z miejsca! Jemu należy się zadośćuczynienie, za to, że zbierał ode mnie baty, za to, że na forum nieposprzątane i, że musiał oglądać ten irytujący komunikat o raportach ;)
Osobowościowo też jest osobą bardzo ułożoną, nigdy nie było na niego skarg. W ogóle CIEKAWOSTKA: to właśnie Twistera zrobiłem moim następcą jako opiekuna, gdy awansowałem na admina. Poza tym wytrwałość, on jest na PPS-ie od kiedy pamiętam!


To jak na razie tyle kandydatur mamy6. Wszystkie (poza pomysłem Vapka ;)) są dobre. Aczkolwiek nie sądzę, aby każdy dostał stanowisko, bo tak naprawdę nie ma czego moderować. Trudno też powiedzieć, jak ostatecznie rozwiąże to vulpi - pisałem o tym, że nabór jest mętny jak cholera, można go zakończyć jakkolwiek.

Dlaczego trzeba się zgłaszać w tym naborze?
Wczoraj ustaliliśmy, że zagrożony jest sam fakt istnienia forum. Dlatego te nie można dawać pretekstu: „nikt nie chce przy nim pomagać”, czy „nikogo ono nie interesuje”. Oczywiście, wielu z Was może nie wchodzić na forum, czy nie być do niego przywiązanymi... ale czy zdajecie sobie sprawę co ono znaczy dla całości PV? Otóż co mamy na PV? Stronę z tekstami aktualnymi do serii DP, w grach do OR/AS i źle wyglądającą; mało aktywne forum i discorda, który nie ma obiektywnie dużo użytkowników i nie każdemu pasuje. Ustaliliśmy już wiele razy, że tym co trzyma nas przy PV, jest jej jedyną wartością jako strony i motywuje nas do jakichkolwiek działań związanych z jej reaktywacją jest... POZYCJA W GOOGLE! A teraz odejmijcie 182 tys. postów i co zostanie z PV?... No właśnie!7

Kończąc, póki co, nie prognozuję wyników naboru, gdyż jeszcze dużo czasu na zgłoszenie. Poza tym nie wiemy, kto będzie decydował - jeśli sam vulpi, to łatwo je przewidzieć, natomiast znając go, pewnie wolałby przynajmniej uzyskać potwierdzenie Daru. No i tu zaczynają się ciekawostki...

Z Pokefańskim Pozdrowieniem,
Conquest



[1]https://polskapokescena.blogspot.com/2019/01/nabor-moderatorski-na-pvf.html
[2]http://forum.pokemony.com/temat-10001-Nabor-pomocnikow-na-forum-PVF
[3]http://forum.pokemony.com/temat-9227-Co-dalej-z-Pokemon-Valhalla?page=10
[4]Skleił Asmod.
[5]Napisałem: „Do tego można wspomnieć o powstającym tutaj rozróżnieniu forum-discord i wyraźnym faworyzowaniu jednego z nich i jego użytkowników.”; http://forum.pokemony.com/temat-9227-Co-dalej-z-Pokemon-Valhalla?page=11
[6]Jeśli będą kolejne, także ich nie pominę ;)
[7]Jeszcze rozpiszę to zagadnienie szerzej na poważnie innego dnia.

Komentarze

  1. Bez urazy, ale trudno nie odnieść wrażenia, że niektóre zgłoszenia zakrawiają tutaj o hipokryzję (nie będę pokazywał ktore). Dobra pozycja w google na nic się zda, jak strona nie zmieni się w ogóle, bo te same osoby będą robić ciągle to samo. (Precyzyjniej - robić nic, i nie mam na myśli tutaj vulpiego).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz